۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۲۲۸۳۰
آیت الله علوی‌گرگانی:

مردم دنیا تشنه معارف ناب اسلام هستند | اسلام را درست و جامع معرفی کنیم

مردم دنیا تشنه معارف ناب اسلام هستند | اسلام را درست و جامع معرفی کنیم
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که مردم دنیا تشنه معارف ناب اسلام هستند، بر معرفی صحیح و جامع اسلام ناب در جهان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی  امروز در دیدار با آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین اختری در سمت ریاست مجمع اظهار داشت: خوشحالیم فردی همچون شما از دیدگاه رهبر معظم انقلاب این قابلیت را داشتید که این منصب را به دست شما دادند، گرچه آقای اختری هم در مدتی که بودند حسن ادا داشتند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: تذکری که لازم می دانم در این مجال عرض کنم آن است که سعی و تلاش شما و ما بر این باشد که به تعبیر قرآن «امت وسط» باشیم، یعنی تند روی و کند روی را کنار بگذاریم، چراکه خدا بنایش بر این است که اسلام دین همه پسند باشند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی اسلام را دین سهله و سمحه خواند و تأکید کرد: باید به جهان بفهمانیم که اسلام دین خشونت نیست برخلاف آنچه که داعشی ها خودشان را به نام  اسلام جا انداختند و به نام دین این جنایات فجیع را به راه انداختند و قتل و غارت کردند و از همه بدتر دید جهانیان را نسب به اسلام تغییر دادند.

وی افزود: الان باید بسیار زحمت بکشیم تا ذهنیت مردم جهان را نسبت به اسلام عوض کنیم چون کار بعد از جریان داعش سخت تر و مشکلات ما بیشتر شده است و لازم است ثابت کنیم که داعشی ها نه تنها مسلمان نبودند بلکه به هیچ دین و مذهبی نیز پایبند نبودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که باید از ظرفیت بزرگ اسلام برای ترویج فرهنگ درست دین مداری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید بفهمانیم که بهترین دین، اسلام است و به تعبیری اسلام از این جهت اسلام نامیده شده که مردم در کانون و مهد سلامت، ولایت را قبول کنند و تند روی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: همه شما داستان امام جعفر صادق(ع) را شنیده اید که فردی از اصحاب ایشان، یک کافری را مسلمان کرد ولی آن قدر در نماز و روزه و احکام بر او سخت گرفت که آن فرد دوباره کافر شد و گفت: معلوم می‌شود اسلام برای بیکارها است و من کار دارم که حضرت با این نوع برخورد مقابله کردند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی برخورد ناصحیح را موجب تنفر از دین دانست و تأکید کرد: از این داستان مشخص می شود باید به گونه ای برخورد کنیم که افرادی که مشتاق اسلام می شوند به وحشت نیافتند به همین جهت برخی فقها برای کسی که تازه مسلمان شده فتوا داده اند ابتدا به ذکر الله اکبر نمازش را تمام کند و مرحله مرحله جلو برود.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از این دیدار با بیان این که اسلام در همه جا حق مسأله را رعایت کرده است، بیان داشت: باید بتوانیم در دنیای امروز با داشتن این همه کشور که مردم آن تشنه حقایق هستند بگوییم اسلام دینی برتر است که در رفعت و بلندی قرار دارد و این مطلب را با گفتار و عمل خود جا بیاندازیم.

وی عمل به دستور روایات را راه درست معرفی اسلام دانست و تصریح کرد: روایات گفته اند:«کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» یعنی باید با عمل و رفتار و کردار خودمان، دیگران را به اسلام دعوت کنیم، از این رو به نظر می رسد اگر همین نکته را مد نظر داشته باشیم می توانیم ابتدا تمام ادیان را به خودمان نزدیک کنیم و در نتیجه وقتی انسان به فرد مقابل نزدیک شد، سخنان بعدی ما زودتر مورد قبول واقع می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نزدیک شدن و تقریب مذاهب و ادیان را ضرورتی غیر قابل انکار برای دنیا امروز برشمرد و گفت: اگر ادیان و مذاهب به هم نزدیک شوند در این صورت می توانیم با دلیل و برهان صحبت کنیم تا جهانیان متوجه شوند که کدام یک از ما بر حق هستیم.

وی در پایان ابراز داشت: به دستور اسلام باید با مردم در کمال ادب سخن بگوییم و آنها را با دلیل و برهان به دین دعوت کنیم چراکه در اسلام تحمیلی وجود ندارد بلکه خدا می خواهد مردم اسلام را با قلب و ارادت خود بپذیرند./1330/

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات